Popis východiskovej situácie

Žiadateľ dlhodobo vyvíja úsilie o poskytovanie vhodných podmienok vzdelávania žiakov jednotlivých odborov tak po teoretickej, ako aj po praktickej stránke. Týmto snahám je prispôsobený aj model výučby, nakoľko nevyhnutnou súčasťou štúdia na vyššie uvedených odboroch je dostatočné získavanie praktických skúseností žiakov. Úsilie učiteľov je zamerané na vyučovacie stratégie, metódy a postupy (interaktívne zážitkové a skúsenostné učenie, projektové vyučovanie a pod.), ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú kompetencie žiakov. Učebné a študijné odbory sú zastrešované dennou formou výučby, ktorá sa na týždennej frekvencii strieda s praktickým výcvikom u vybraných zamestnávateľov a v stredisku odbornej prípravy pri Strednej odbornej škole gastronómie a služieb, Prešov.

Škola má zazmluvnených približne 50 zamestnávateľov, u ktorých môžu aktuálne žiaci absolvovať odborný výcvik. Žiadateľ neustále aktívne spolupracuje so zamestnávateľmi, prijíma ich pripomienky a požiadavky na profiláciu absolventov, pričom ich implementuje pri realizácii teoretickej aj praktickej výučby. Týmto spôsobom reaguje na požiadavky trhu práce a participuje aj na vytváraní odborov žiadaných v praxi potravinárskej výroby a v odboroch poskytujúcich služby.

Na základe spolupráce obdobného charakteru žiadateľ zapracoval v súčinnosti s Plzeňským Prazdrojom Šariš učebný odbor "2987 H 02 biochemik výroba piva a sladu", nakoľko tento odbor nebol v Prešovskom kraji zastúpený. Z dôvodu, že v predmetnom pivovare postupne odchádza generácia sládkov, žiadateľ zaviedol duálne vzdelávanie priamo v podniku, aby vznikla nová generácia biochemikov vyškolených pre prax v tejto konkrétnej oblasti.

Poskytovanie takejto praxe priamo u zamestnávateľov - podnikov je však zároveň nevyhnutné z dôvodu, že škola nedisponuje dostatočným materiálno-technickým zabezpečením, ktoré je v potravinárstve a službách využívané v praxi. Dôsledkom toho sa žiaci s jednotlivými strojmi špeciálnej potravinárskej, chemickej, pekárenskej či cukrárenskej výroby prvýkrát stretávajú až na odbornej praxi u zamestnávateľa, čo im pri práci so špeciálnymi technickými strojmi a zariadeniami spôsobuje značné ťažkosti. Tento nedostatok chce žiadateľ prostredníctvom realizácie predkladaného projektu odstrániť a pripraviť tak žiakov na prax u zamestnávateľov tým, že žiakov už na pôde školy zoznámi s technológiami a postupmi využívanými na odbornom výcviku. Keďže žiadateľ nedisponuje potrebným materiálno-technickým zabezpečením, prostredníctvom realizácie hlavnej aktivity bude môcť vytvoriť adekvátne výukové prostredie, ktoré bude v súlade s požiadavkami zamestnávateľov a hlavne aj trhu práce.

Popis východiskovej situácie https://norskyprojekt.gastrosos.sk/ spravca

Vyberte váš jazyk

Copyright © 2021 Stredná odborná škola gastronómie a služieb. Všetky práva vyhradené. Vytvoril PcWorms.